Παντζάρι. Ο σύμμαχός σου.
beetroot_pantzari

Παντζάρι. Ο σύμμαχός σου.

Το άρθρο μπορείς να το ακούσεις σε μορφή Podcast πατώντας όποιο από τα παρακάτω εικονίδια επιθυμείς:

Στο Spotify:
https://www.thestival.gr/wp-content/uploads/2021/11/spotify-logo-1920x1080_fouoik.jpg

ή

Στο Anchor:
https://images.squarespace-cdn.com/content/v1/607382e7cb8ee90f41b543fc/1618330791041-0QUM586COSWEX0ILV87L/anchor-podcast-logo.png

Το παντζάρι έχει ελάχιστες θερμίδες, ενώ προσφέρει πολλά στον οργανισμό.

Στα 100γρ περιέχει 88γρ νερό και:

43 θερμίδες
Υδατάνθρακες: 10γρ (Σάκχαρα: 7γρ)
Λιπαρά: 0,2γρ
Πρωτεΐνη: 1,6γρ

Το παντζάρι μπορεί να φαγωθεί βρασμένο ή και ωμό, ακόμα και τουρσί. Η ευκολότερη και νοστιμότερη λύση είναι να το τρως βρασμένο ή στον ατμό, υπάρχουν μάλιστα συσκευασίες έτοιμου μαγειρεμένου στο ατμό παντζαριού χωρίς κανένα πρόσθετο και χωρίς συντηρητικά, στα ψυγεία των σούπερ μάρκετ, για παράδειγμα:
https://d3hz4baxchepgp.cloudfront.net/medias/sys_master/hf0/h18/9281483931678.jpg?buildNumber=70c5b92133379c7c0e6131783899b95a725ead42520164d21a1fa69b58bed1e6

Γιατί να το εντάξεις στη διατροφή σου:

  • Μειώνει την αρτηριακή πίεση
  • Έχει γενικά καρδιοπροστατευτικές ιδιότητες
  • Αυξάνει τη ροή του αίματος μέσω της αγγειοδιαστολής, συνεπώς έχεις καλύτερη μεταφορά των θρεπτικών συστατικών στους μυς κατά την προπόνηση και αυτό το πολυπόθητο “πρήξιμο” (pump). Αυτό συμβαίνει διότι περιέχει νιτρικά άλατα τα οποία μετατρέπονται σε αέριο μέσα στον οργανισμό, το νιτρικό οξείδιο
  • Μειώνει τις απαιτήσεις του οργανισμού για χρήση οξυγόνου κατά τη σωματική άσκηση, συνεπώς αυξάνει την αντοχή κατά τη διάρκεια της προπόνησης
  • Είναι πολύ οικονομικό

     

    Πραγματικά ακούγεται μαγικό. Ίσως και να είναι! Οι μόνες παρενέργειες που μπορεί να έχει είναι να δώσει στα ούρα σου ένα ελαφρώς κόκκινο χρώμα. Μην τρομάξεις, είναι φυσιολογικό!Το παντζάρι μπορείς να το συμπεριλάβεις καθημερινά στις σαλάτες σου ή μπορείς και να το βάλεις στο μπλέντερ και να το κάνεις χυμό, ακόμα και να το συμπεριλάβεις ως συστατικό στα smoothies σου μαζί με άλλα φρούτα και λαχανικά ή ακόμα και μαζί με την πρωτεΐνη σου. Μπορείς να το καταναλώσεις στο pre workout σου ρόφημα ή απλά να το φας πριν ή και μετά από την προπόνηση.

    Επίσης, μπορείς να το καταναλώσεις και κατά τη διάρκεια της προπόνησης, παίρνοντάς το μαζί σου ως χυμό μέσα στο σέικέρ σου είτε μόνο του είτε μαζί με το intra workout ρόφημά σου ή τα αμινοξέα σου! Η γεύση του θα ενισχύσει τη γεύση του intra workout σου χωρίς να υπάρχει κίνδυνος να τη χαλάσει, αφού το παντζάρι είναι γλυκό. Αν αποφασίσεις να το κάνεις χυμό, μπορείς να το διατηρήσεις στο ψυγείο αρκετές μέρες, οπότε δε χρειάζεται κάθε μέρα να κάνεις τη διαδικασία. Προσωπικά είτε το καταναλώνω ως σαλάτα ή χτυπάω στο μπλέντερ μία δύο από τις παραπάνω έτοιμες συσκευασίες παντζαριού μαγειρεμένου στον ατμό και τις τοποθετώ σε ένα δοχείο στο ψυγείο ώστε ανά πάσα στιγμή μέσα στην εβδομάδα να ρίχνω περίπου 150 γραμμάρια μέσα στο pre ή συχνότερα στο intra workout μου.

    Καλή απόλαυση και καλά πρηξίματα!

 

 

Κωστής Μπακόπουλος
EQF Certified Personal Trainer

 

 

 

Join the discussion

Instagram has returned empty data. Please authorize your Instagram account in the plugin settings .