Νέα Σεζόν. Συνέπεια στο στόχο σου.

Νέα Σεζόν. Συνέπεια στο στόχο σου.

Συνέπεια. Αυτή η λέξη θα πρέπει να είναι ο αρχικός σου στόχος και έπειτα, πάνω στο δρόμο της συνέπειας να ακολουθήσεις ό,τι απαιτείται για να επιτύχεις τους fitness στόχους που θα θέσεις για τη νέα σεζόν.

Ο βασικός σου στόχος μπορεί να είναι:

  • να χάσεις βάρος
  • να πάρεις βάρος (άυξηση μυϊκής μάζας)
  • να διατηρήσεις το σώμα σου στα πολύ καλά επίπεδα που έφτασες πέρσι
  • να έχεις έναν υγιή και αθλητικό τρόπο ζωής (συμπεριλαμβανομένης της διατροφής και της προπόνησης)

Όποιος και από τους παραπάνω να είναι ο στόχος σου, ένας τρόπος υπάρχει για να τον πετύχεις. Η συνέπεια. Το κυριότερο δηλ. που έχεις να κάνεις είναι να μην εγκαταλείψεις, να μην επηρεαστείς από άλλους παράγοντες της ζωής και να είσαι προσηλωμένος σε αυτό που θέλεις να πετύχεις.

Προπόνηση:

Αν, για παράδειγμα, θέλεις φέτος να πηγαίνεις 4 φορές την εβδομάδα για προπόνηση, φρόντισε να το τηρείς απαρέγκλιτα. Μην επιτρέψεις σε μικρές κι ανούσιες υποχρεώσεις να σε κρατήσουν πίσω. Μην επιτρέψεις στον εαυτό σου να πει “έλα μωρέ τώρα και αύριο μέρα είναι, ας καθήσω στην πολυθρόνα μου”. Βάλε σε μία τάξη τις υποχρεώσεις σου, τη διασκέδαση και τις πάντα απαραίτητες κοινωνικές επαφές σου, αλλά φρόντισε οι μέρες και οι ώρες προπόνησης να είναι ιερές. Οι υπόλοιπες ελεύθερες ώρες σου είναι στη διάθεσή σου για να κάνεις κάτι άλλο. Η προπόνηση δε θα πρέπει να λογίζεται ως “ευέλικτος” ελέυθερος χρόνος. Είναι μεν ελεύθερος δικός σου χρόνος, αλλά δεν είναι διαπραγματεύσιμος. Κράτα μία σταθερά και γύρω από αυτήν χτίσε την υπόλοιπη ζωή. Η προπόνηση είναι ο χρόνος που περνάς εσύ με εσένα, η ευκαιρία σου να χτίσεις έναν καλύτερο εαυτό σωματικά και ψυχολογικά. Μην την υποτιμήσεις.

Διατροφή:

Φρόντισε η διατροφή σου να είναι εναρμονισμένη με το στόχο σου και μην παρεκκλίνεις. Φυσικά θα υπάρξουν κάποιες μέρες που δε θα είναι 100% στο χέρι σου να τηρήσεις τη διατροφή σου, αλλά η επόμενη μέρα θα πρέπει να είναι επανορθωτική και να μη σε βγάζει εκτός στόχου. Έτσι, αν για παράδειγμα θέλεις να βάλεις κιλά αυτό το χειμώνα, μην παραλείπεις τα γεύματά σου, φρόντισε να γεμίσεις τη διατροφή σου με πρωτεΐνες (κρέας, ψάρι), υδατάνθρακες από μη επεξεργασμένα τρόφιμα (ρύζι, πατάτες), καλά λιπαρά (ελαιόλαδο, ωμούς ξηρούς καρπούς), φρούτα και λαχανικά. Κάθε μέρα πρέπει να δίνεις αγώνα για να πιάνεις τις επιθυμητές θερμίδες και, παράλληλα με την προπόνησή σου, να γίνεσαι όλο και καλύτερος. Αν, αντίθετα, θέλεις να χάσεις λίπος, θα πρέπει να τηρήσεις μια αυστηρή μεν, όχι περιοριστική δε διατροφή. Αυτό ακριβώς είναι η συνέπεια: Να μπορείς να τηρήσεις κάτι σε βάθος χρόνου. Αν επιλέξεις μία πολύ περιοριστική δίαιτα, εκτός του ότι πιθανότατα δε θα κάνεις καλό στον οργανισμό σου, δε θα μπορέσεις και να την τηρήσεις για καιρό, με αποτέλεσμα να μην κάνεις καμία πρόοδο όσον αφορά το στόχο σου. Άρα μείνε συνεπής με έξυπνο τρόπο, κάνε υπομονή και σε λίγο καιρό θα δεις την προσπάθειά σου να αποδίδει.

Αν κανείς από τους παραπάνω δεν είναι ο δικός σου στόχος και θέλεις απλά να διατηρήσεις ό,τι έφτιαξες τον προηγούμενο καιρό, τότε αυτό που έχεις να κάνεις είναι να συνεχίσεις την πετυχημένη συνταγή, να επιβραβεύεις συχνά τον εαυτό σου και να θέσεις νέο στόχο. Ίσως τώρα είναι η ευκαιρία να βελτιωθείς σε κάποια συγκεκριμένη άσκηση ή να δοκιμάσεις νέα προγράμματα, νέες φιλοσοφίες και νέους τρόπους εκγύμνασης που θα εντάξεις στην προπόνησή σου. Αν δε δοκιμάσεις, πώς θα μάθεις εξάλλου;

Σε γενικές γραμμές, αυτό που πρέπει να έχουμε όλοι στο νου είναι ότι τίποτα δε μας χαρίζεται απλόχερα αν δε δουλέψουμε πάνω μας, αλλά και τίποτα δεν είναι ακατόρθωτο. Οραματίσου πώς θέλεις να είναι ο εαυτός σου σε Χ μήνες και στήσε τη ζωή σου με αυτόν τον τρόπο για να το πετύχεις. Η προσπάθεια είναι άκρως διασκεδαστική είτε γυμνάζεσαι στο σπίτι, είτε στο γυμναστήριο είτε σε εξωτερικό χώρο. Απόλαυσε αυτό που κάνεις αλλά μείνε προσηλωμένος στο στόχο σου και φέρσου με συνέπεια. Προπονήσου, φάε σωστά, ξεκουράσε μυαλό και σώμα, γίνε καλύτερος.

Καλή fitness σεζόν να έχουμε!

 

 

Κωστής Μπακόπουλος
EQF Certified Personal Trainer

Join the discussion

Instagram has returned empty data. Please authorize your Instagram account in the plugin settings .