Τι είναι διακοπές στο fitness και πώς να επανέλθεις

Διακοπές τέλος. Ελπίζω να πέρασες καλά και να χαλάρωσες. Ας δούμε αρχικά τι σημαίνει “διακοπές” στο fitness. Ίσως μέσα σε αυτές τις γραμμές να βρεις πολλά από αυτά που χαρακτήρισαν τις διακοπές σου ή να βοηθηθείς για την επόμενη φορά που θα μπορείς να κάνεις την όφφα σου από το gym.

Αν θεωρήσουμε ότι οι διακοπές σου είναι 7-10 μέρες, τότε διακοπές λοιπόν είναι:

  • Να μη μετράς τις θερμίδες που παίρνεις, που σημαίνει:
  • Να μη ζυγίζεις το φαγητό σου. Ξέρεις πλέον περίπου πόση τροφή χρειάζεσαι, ειδικά αν δεν προπονείσαι.
  • Να μην προπονείσαι. Άσε το σώμα σου να ξεκουραστεί και το μυαλό σου να χαλαρώσει. Αν θέλεις να προπονηθείς για τη διασκέδασή σου, κάν’το φυσικά. Πάρε μαζί σου λάστιχα αντίστασης, ιμάντες αντίστασης (τύπου TRX), το σχοινάκι σου και ό,τι άλλο μεταφέρεται εύκολα και κάνε λίγη γυμναστική στη φύση.
  • Να μην παίρνεις συμπληρώματα. Τίποτα, μηδέν, null. Ειδικά αν παίρνεις όλο το χρόνο. Κόβεις λοιπόν βιταμίνες, μέταλλα, λιπαρά οξέα, διεγερτικά, τα πάντα. Κράτα αν θες λίγη σκόνη πρωτεΐνης στη διατροφή σου για να σε βοηθήσει στη συντήρηση της μυϊκής μάζας, μαζί με το φαγητό που θα τρως.
  • Τρώγε ό,τι μα ό,τι θες έξω. Μην περιορίζεσαι, απόλαυσέ το. Ευχαριστήσου την τοπική κουζίνα, την ελευθερία σου και τις ιερές μέρες της άδειας.
  • Φρόντισε μόνο να λαμβάνεις αρκετή ποσότητα πρωτεΐνης από το φαγητό σου έξω, μαζί με όλα όσα θέλεις να δοκιμάσεις.
  • Αν έχεις νοικιάσει ένα δωμάτιο με κουζινάκι, μπορείς να μαγειρέψεις μία φορά το κρέας σου, το ρύζι σου ή ό,τι άλλο θέλεις και να το παίρνεις μαζί σου σε φαγητοδοχείο κάθε μέρα στην παραλία. Μία φορά, αρκετή ποσότητα, ψυγείο, ταπεράκι, παραλία. Μην κάθεσαι να μαγειρεύεις κάθε μέρα και ειδικά αν κάνεις διακοπές με το κορίτσι σου, μην το βάζεις να μαγειρεύει κάθε μέρα! Χρειάζεται κι εκείνη διακοπές.

Γυρνάς λοιπόν από τις διακοπές και μαζί με τις λίγες μέρες πριν και μετά από αυτές, έχεις φτάσει να είσαι δύο εβδομάδες εντελώς εκτός προγράμματος. ΤΕΛΕΙΑ! Θα αναφωνήσω για σένα, καθώς αυτό σημαίνει ότι ξεκουράστηκες! Τι κάνουμε τώρα;

  • Αρχικά μην ανησυχείς ότι έμεινες πίσω. Το γυμνασμένο σώμα είναι αποδεδειγμένο ότι αρχίζει να χάνει μυϊκή μάζα μετά από 3 εβδομάδες αδράνειας. Αρχίζει… Άρα ούτε στην αρχή δεν είσαι λογικά.
  • Μην περιμένεις ότι μόλις πατήσεις το πόδι σου στο γυμναστήριο θα λειτουργείς ακριβώς όπως πριν από τις διακοπές. Είχες άλλη ρουτίνα για τόσο καιρό, βάλε το σώμα σου στην προηγούμενη ρουτίνα σιγά σιγά και ομαλά.
  • Θα νιώσεις ότι κουράζεσαι πιο εύκολα στην προπόνηση. Λογικό. Φυσικά πίεσε τον εαυτό σου να βγει καλά η προπόνηση αλλά πρόσεξε μην υπερβείς τα όρια.
  • Μην πτοηθείς από το πιάσιμο της πρώτης μέρας. Συνέχισε όλη τη βδομάδα και θα δεις ότι η δεύτερη εβδομάδα θα σε ανταμείψει. Χρειάζεσαι 5-6 προπονήσεις με επιστροφή στη fit ρουτίνα σου για να ξεκινήσεις από εκεί που είχες σταματήσει. Συγκεντρώσου χωρίς άγχος και απογοήτευση και πάρε το χρόνο σου. Έχεις μπροστά σου φθινόπωρο, χειμώνα και άλλο τόσο, cool, θα γίνεις δυνατότερος φέτος.
  • Μη βιαστείς να βάλεις στόχους για το μήνα σου στην προπόνηση. Όταν πια θα νιώθεις ότι επέστρεψες πλήρως και όταν το σώμα σου και το πνεύμα σου συνηγορούν υπέρ της επιστροφής σου, θέσε στόχους και ξεκίνα τη διαδρομή σου.

Καλή επάνοδο!

 

Κωστής Μπακόπουλος

 
 
 

Manly Today|
Tags: , , , , , , , , , ,

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *