ZMA συμπλήρωμα

Το αγαπημένο μου συμπλήρωμα εδώ και ένα χρόνο περίπου είναι το ΖΜΑ. Τι είναι όμως το ΖΜΑ και πού ακριβώς βοηθά τον αθλητή;

To ZMA είναι ένας συνδυασμός ψευδαργύρου (Zinc), μαγνησίου (Μagnesium) και της βιταμίνης Β6 που βοηθά σημαντικά τον οργανισμό να απορροφά και να χρησιμοποιεί καίρια το μαγνήσιο και τον ψευδάργυρο. Έρευνες που έχουν διεξαχθεί τα τελευταία χρόνια έχουν δείξει ότι ο συνδυασμός αυτών των τριών συστατικών σε συγκεκριμένες αναλογίες και ποσότητες και η λήψη τους πριν τον ύπνο, συμβάλλει στην απελευθέρωση τεστοστερόνης και αυξητικής ορμόνης, οι οποίες συμβάλλουν στην μυϊκή ανάπτυξη, αποθεραπεία και μείωση του σωματικού λίπους.

Αυτό που βιώνει ο αθλητής με την λήψη του ΖΜΑ είναι ένας πιο ποιοτικός, βαθύς και ξεκούραστος ύπνος. Κατά τη διάρκεια του ύπνου, είναι γνωστό ότι απελευθερώνονται όλες οι ορμόνες του ανθρώπου, που του επιτρέπουν να ξεκουραστεί, αρχίζοντας παράλληλα την ανάπλαση όλων των κυττάρων. Προσωπικά έχω δει αυτό το αποτέλεσμα στον υπερθετικό βαθμό. Μάλιστα, το ΖΜΑ δεν απαιτεί πολλές μέρες χρήσης για να νιώσεις τη διαφορά του ενεργά πάνω σου. Από το πρώτο βράδυ, κοιμάσαι πολύ καλύτερα, ξυπνάς πολύ πιο γεμάτος από ύπνο και βλέπεις αυτά τα αποτελέσματα στο σώμα σου και στη διάθεσή σου κατά τη διάρκεια της ημέρας. Ως βοήθημα στην απώλεια λίπους, έχει, κατά την προσωπική μου εμπειρία, μηδαμινή δράση. Στην αποκατάσταση όμως από τα βάρη, στην αναδόμηση του σώματος και κατ’ επέκταση στη συνεχιζόμενη διάθεση και ενέργεια για τη νέα προπόνηση, διαδραματίζει σπουδαίο ρόλο.

Συμβουλές:

  • Για βέλτιστο αποτέλεσμα, να λαμβάνεται με άδειο στομάχι λίγη ώρα (30′) πριν από τον ύπνο. Σε καμία περίπτωση να μην καταναλώνεται είτε μαζί είτε πολύ κοντά χρονικά με γαλακτοκομικά ή άλλες τροφές ή συμπληρώματα με ασβέστιο, καθώς το ασβέστιο ουσιαστικά ακυρώνει τη δράση του ψευδαργύρου αλλά και του μαγνησίου, αφού δεν επιτρέπει στον οργανισμό να τα απορροφήσει..
  • Καλό θα είναι να κάνεις παύση στη χρήση ΖΜΑ ανά διαστήματα. Για παράδειγμα όταν τελειώσει το κουτί, κάνε off 2-4 εβδομάδες μέχρι να πάρεις το επόμενο.
  • Προσωπικά έχω παρατηρήσει ότι ακόμα και κάποιες μέρες μόνο την εβδομάδα να το χρησιμοποιείς, κάνει αυτό για το οποίο προορίζεται. Μπορείς λοιπόν, αν δε θέλεις να το παίρνεις κάθε μέρα, να το παίρνεις τις μέρες που είχες μία πιο κουραστική προπόνηση (π.χ. πόδια).

Πολλές εταιρείες συμπληρωμάτων παρασκευάζουν ΖΜΑ. Το μοναδικό ΖΜΑ που έχω δοκιμάσει είναι αυτό του myprotein και είμαι πολύ ικανοποιημένος. Οι αναλογίες των συστατικών είναι άκρως ικανοποιητικές.
Θα το βρεις εδώ: https://www.myprotein.gr/sports-nutrition/zma/10529452.html

Το μοναδικό αρνητικό του ΖΜΑ είναι ότι, αν είσαι επιρρεπής στη διάρροια ή αν υποφέρεις από διάρροια, ίσως να σε πειράξει. Αν είσαι απλά επιρρεπής, δεν έχεις παρά να το δοκιμάσεις. Αν εκείνη την περίοδο πάσχεις από διάρροιες, οπωσδήποτε περίμενε να σου περάσουν και μετά ξεκίνα το ΖΜΑ.

Manly Today|
Tags: , , , , , , , , , , , , , , , ,

One Comment

  1. Pingback: Έφτιαξα το δικό μου Pre Workout συμπλήρωμα (και το δοκίμασα) – Manly Today

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *