Περί τοπικού λίπους

Πρόσφατα μου ζητήθηκε να δημιουργήσω ένα πρόγραμμα διατροφής για μία πολύ νέα γυναίκα που αθλείται σχετικά συστηματικά και, σε γενικές γραμμές είναι αδύνατη, προς κανονική όσον αφορά το βάρος της. Στη συζήτησή μας περί στόχων που θέλει να επιτύχει ακολουθώντας μία διατροφή, ένα από τα πρώτα πράγματα που ειπώθηκαν ήταν ότι θέλει να χάσει λίπος τοπικά. Έτσι λοιπόν συνειδητοποίησα ότι πολύς κόσμος πιθανόν να θεωρεί ότι είναι εφικτό να χάσει λίπος τοπικά και μόνο. Αυτό θα ήταν όντως ιδανικό, αφού οι άνδρες θα έχαναν την κοιλίτσα και κυρίως το κάτω μέρος αυτής που τους ταλαιπωρεί χωρίς να έχουν την απώλεια της μυϊκής μάζας στο υπόλοιπο σώμα, ενώ οι γυναίκες θα έφτιαχναν σμιλεμένους γλουτούς και αλαβάστρινους γοφούς χωρίς να μικρύνει το στήθος τους ή και χωρίς να αδυνατίσουν σε σημεία που δε θα ήθελαν.

Δυστυχώς όμως αυτό δεν ισχύει. Πρέπει να καταλάβουμε ότι η μείωση του λίπους του σώματός μας, είναι μία σύνθετη διαδικασία που συνεπάγεται τη συνολική μείωση θερμίδων που προσλαμβάνουμε, έτσι ώστε στο τελικό ισοζύγιο της ημέρας να έχουμε καταναλώσει λιγότερες θερμίδες από όσες έχουμε κάψει. Το άλλο ζήτημα όμως που προκύπτει είναι και η ποιότητα των θερμίδων που προσλαμβάνουμε, καθώς είναι τελείως διαφορετικό να καταναλώσουμε 200 θερμίδες από ζάχαρη και 200 θερμίδες από καθαρό στήθος κοτόπουλου. Έτσι λοιπόν, πρέπει να δημιουργήσουμε μία ισορροπημένη διατροφή με έμφαση στην πρωτεΐνη (π.χ.: καθαρό κρέας ψητό, ψάρι ψητό, άπαχο γιαούρτι), στα λαχανικά (κυρίως στα πράσινα), στα καλά λιπαρά (π.χ.: ωμούς ξηρούς καρπούς, ελαιόλαδο) και στους σύνθετους υδατάνθρακες σε πιο λογικές και ελεγχόμενες ποσότητες (π.χ.: ρύζι, ζυμαρικά, πατάτα, γλυκοπατάτα, βρώμη, όσπρια). Θα πρέπει να αποφεύγουμε τα επεξεργασμένα τρόφιμα, ακόμη και εκείνα που αυτοχαρακτηρίζονται ως light, δες για παράδειγμα τα συστατικά των “light” δημητριακών που βάζεις στο ντουλάπι σου νομίζοντας ότι τρως ένα υγιεινό πρωινό. Ζάχαρη, γλυκόζη, αλάτι, συντηρητικά ενίοτε. Το ίδιο συμβαίνει και με τις αραβικές ή και ελληνικές πίτες ολικής άλεσης και πάει λέγοντας.

Το μεγάλο στοίχημα αν θέλεις να μειώσεις το λίπος σου, είναι να μπορέσεις να διατηρήσεις τη μυϊκή σου μάζα. Είναι σχετικά εύκολο απλά να μην τρως τίποτα για 10 μέρες και σίγουρα θα χάσεις κιλά, αλλά ποιοτικά ίσως το σώμα μείνει το ίδιο ή γίνει ακόμη χειρότερο, αφού θα έχεις χάσει μύες και όχι λίπος αν δεν προσέξεις. Επίσης δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι το πιο πεισματάρικο λίπος βρίσκεται εκεί που το σώμα μας έχει τις λιπαποθήκες του, στα σημεία δηλαδή από τα οποία θέλουμε να το εξαλείψουμε. Αυτό ίσως είναι απογοητευτικό και θα μπορούσε να αποτελέσει τροχοπέδη στην προσπάθειά μας να αδυνατίσουμε σωστά. Δε θα έπρεπε όμως. Αυτό που οφείλουμε να κάνουμε είναι να ασκούμαστε συστηματικά, να καταναλώνουμε θερμίδες στο γυμναστήριο ή σε κάποιο άθλημα που μας αρέσει και να τρώμε προσεγμένα ως επί το πλείστον. Αν το σώμα μας ξεκινήσει να καίει το λίπος, να είστε σίγουροι ότι πολύ σύντομα θα χτυπηθούν και οι λιπαποθήκες μας, τα μπουτάκια στα κορίτσια και η κοιλίτσα με τις πλαϊνές χειρολαβές της, στα αγόρια. Οι τρεις αρετές που λέγονται υπομονή, συνέπεια και αυτοπειθαρχία θα φέρουν την ανταμοιβή μας.

Έτσι λοιπόν αγόρια, προτιμήστε στο γυμναστήριο τις πολυαρθρικές ασκήσεις (compound exercises) που ανεβάζουν τους παλμούς, αναγκάζουν το σώμα να δουλεύει συνολικά και επιτίθενται στο λίπος και μη μετράτε χιλιάδες ροκανίσματα στο στρωματάκι ή στο μηχάνημα κοιλιακών. Ενεργοποιήστε το σώμα σας στο σύνολό του και προσέξτε τη διατροφή σας. Εάν είναι ανάγκη, ζυγίστε αρχικά τις τροφές που προσλαμβάνετε, μέχρι να συνηθίσει το μάτι σας στις ποσότητες που ΔΕΝ σας παχαίνουν και να γίνεται αυτοματοποιημένα η διαδικασία. Κορίτσια, λειτουργήστε με παρόμοιο τρόπο, δουλέψτε πολύ το σύνολο του σώματός σας και δώστε έμφαση στα σημεία που θέλετε να βελτιώσετε, αυξάνοντας την ένταση αλλά και τη συχνότητα που ασχολείστε μαζί τους μέσα στην εβδομάδα. Το να ξημεροβραδιάζεστε στο μηχάνημα προσαγωγών – απαγωγών και να μη γυμνάζεστε συνολικά, μόνο ως χάσιμο χρόνου μπορεί να χαρακτηριστεί.

 

 

 

Διατροφή – άσκηση – χαμόγελο. Αν σκοπεύεις να βελτιώσεις τον εαυτό του, απόλαυσε τη διαδικασία και μη μιζεριάζεις. Αν είναι να χάσεις το χαμόγελό σου, τι νόημα έχει; Εξάλλου μην ξεχνάς ότι το stress αποτελεί ανασταλτικό παράγοντα στην καύση του λίπους και είναι ένας από τους πιο δυνατούς συμπαίκτες της παχυσαρκίας.

 

 

 

 

 

 

Manly Today|
Tags: , , , , , , , ,

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *