Πρώτη εβδομάδα σε καραντίνα. Πώς επιβίωσα – Fitness Edition

 

Το άρθρο μπορείς να το βρεις σε ηχητική μορφή (podcast) και να το ακούσεις ΕΔΩ.

 

Ήταν ακριβώς πριν από μία εβδομάδα όταν έκανα το τελευταίο μου σετ λίγο πριν από τις διατάσεις μου, όταν βούιξε το ήδη μισοάδειο γυμναστήριο ότι θα κλείσει “για δύο εβδομάδες”, αφού έτσι όριζε το κράτος. Η πρώτη μου σκέψη ήταν να κάνω κι ένα μέρος του προγράμματος της επόμενης μέρας μου που περιείχε πόδια, αφού εκείνη η τελευταία μου μέρα ήταν εύκολη σχετικά (για να βγάλω με επιτυχία τα πόδια της επόμενης). Ευτυχώς μάλλον επικράτησε η λογική και απλά έκανα τις διατάσεις μου κι έφυγα. Είναι πολύ πιθανό να έφευγα με κάποιον τραυματισμό από τον υπερβάλλοντα ζήλο μου.

Αρχικά να τονίσω ότι σημασία έχει να είμαστε καλά εμείς και οι γύρω μας τις δύσκολες τούτες μέρες και να φροντίσουμε τους εαυτούς μας όσο καλύτερα γίνεται για να μη νοσήσουμε αλλά και για να προστατεύσουμε τους κοντινούς μας ανθρώπους. Το άρθρο αυτό δεν έχει σκοπό να σε κατευθύνει σχετικά με τις προφυλάξεις από τον κορωνοϊό που μας περιτριγυρίζει, αλλά αφορά τη fitness καθημερινότητα και μόνο.

Ας θεωρήσουμε λοιπόν ότι όσα αναφέρονται ΕΔΩ ως πρώτα βήματα, σε αφορούν.

Αρχικά θα σου πω πώς αντιμετώπισα προσωπικά αυτόν τον αποκλεισμό από τα γυμναστήρια και τον υπέροχο εξοπλισμό που μας παρέχουν:

  1. Ξεκίνησα να μπαίνω στη διάθεση ότι αθλούμαι σε μία φυλακή και ότι πρέπει να αθλούμαι καθημερινά πάση θυσία, με όποια μέσα έχω. Prison mode λοιπόν και συνέπεια.
  2. Χρησιμοποίησα το σώμα μου για να γυμνάσω το σώμα μου. Push ups, έλξεις στο μονόζυγο της πόρτας, προβολές, γάμπες, σκουότ σε διπλό και τριπλό χρόνο κ.α..
  3. Έγινα εφευρετικός και χρησιμοποίησα σημεία και έπιπλα του σπιτιού στην προπόνησή μου. Καρέκλες, καναπέ, κρεβάτι, πόρτες, παράθυρα κλπ.
  4. Συνέχισα να τηρώ ένα πρόγραμμα “push-pull-legs” με σχετικές ασκήσεις. Αυτό όμως δε σημαίνει ότι θα μείνω προσκολλημένος εκεί και δε θα αλλάζω συνεχώς, μπορεί και ανά εβδομάδα πρόγραμμα ή ακόμη και συχνότερα. Στόχος μου είναι να γυμνάζω κάθε μυϊκή ομάδα 2-3 φορές την εβδομάδα. Το πρόγραμμα λίγη σημασία έχει από μόνο του.
  5. Χρησιμοποίησα τα λάστιχα αντίστασης (σε καρέκλες, καναπέ, κρεβάτι, πόρτες, παράθυρα κλπ) που έχω και ξεσκόνισα τους αλτήρες μου, τον υποτυπώδη πάγκο μου και τους λιγοστούς δίσκους βαρών που έχω. Τα λάστιχα, έτσι κι αλλιώς, τα χρησιμοποιώ στις προπονήσεις μου επικουρικά με τα ελεύθερα βάρη αλλά και στις προπονήσεις των γυμναζομένων μου.
  6. Κάνω ποδήλατο στο σπίτι. Εδώ και πολύ λίγο καιρό πήρα ένα προπονητήριο, πάνω στο οποίο έβαλα το mountain bike μου και το μετέτρεψα σε στατικό ποδήλατο. Το συνιστώ ανεπιφύλακτα.

Τέλος, φρόντισα τα γεύματά μου όσο μπόρεσα και προσπάθησα να τηρώ το timing τους. Εξάλλου είμαι στο σπίτι, είναι πολύ ευκολότερο να μη χάνω τη σειρά μου.

 

 

Τι θα σου πρότεινα να κάνεις ΕΣΥ μέσα σε αυτή την περίοδο καραντίνας:

  1. Μπες κι εσύ σε prison mode. Έχεις λίγα τετραγωνικά, έχεις ένα σώμα, υγεία και διάθεση. Εκμεταλλεύσου τα όλα και δούλεψε με ό,τι έχεις, ώστε όταν απελευθερωθείς από τη φυλακή να γυρίσεις στο γυμναστήριο δυνατός.
  2. Τήρησε ένα πρόγραμμα γυμναστικής ανά ημέρα. Χώρισε τις μυϊκές σου ομάδες όπως νομίζεις, σημασία έχει να κάνεις μεγάλες κινήσεις και πολυαρθρικές ασκήσεις. Σημασία επίσης έχει να κάνεις τη γυμναστική σου κάθε μέρα και να προσαρμοστείς στα νέα δεδομένα για όσο καιρό χρειαστεί.
  3. Προμηθεύσου online μονόζυγο για την πόρτα, λάστιχα αντίστασης, trx, αλτήρες, ό,τι νομίζεις ότι θα σε βοηθήσει στην προπόνησή σου. Σκέψου έξω από το κουτί και κάνε ό,τι έκανες στο γυμναστήριο χρησιμοποιώντας αυτόν τον εξοπλισμό. Είτε μείνουμε κλεισμένοι 15 μέρες είτε 2 μήνες, σου φτάνουν για να διατηρηθείς στο επίπεδο που είσαι και να δυναμώσεις πολύ σε ασκήσεις που ΔΕΝ κάνεις στο γυμναστήριο (μονόζυγο, push ups κ.α.).
  4. Μην επιτρέπεις σε κανέναν να σε αποσπά την ώρα της προπόνησης. Αυτό ισχύει και για τις καλές μέρες του γυμναστηρίου, αλλά τώρα ακόμη περισσότερο. Πρέπει στον ίδιο χώρο που ίσως δουλεύεις πλέον, κοιμάσαι, τρως, περνάς καλά, ερωτεύεσαι, χαλαρώνεις, να πιεστείς και να κάνεις προπόνηση. Κλείσε τα αυτιά σου και τις πόρτες σου και κάν’το!
  5. Αν έχεις ένα ποδήλατο ή διάδρομο ή ελλειπτικό που έχει γίνει κρεμάστρα, βάλ’το σε λειτουργία. Αν είναι στην αποθήκη, πήγαινε φέρ’το. Ακόμη και οι βόλτες για περίπατο μειώνονται με τα νέα μέτρα της κυβέρνησης, για την ασφάλειά μας. Κινήσου λοιπόν, έστω και μέσα στο σπίτι.
  6. Αν δε μπορείς να έχεις πρόσβαση σε εξοπλισμό αερόβιας άσκησης, είτε βγες και τρέξε λίγο έξω μόνος, είτε κάνε σχοινάκι μέσα στο σπίτι.
  7. Μην αμελείς τη διατροφή σου, τρώγε σωστά και συχνά τις θερμίδες που χρειάζεσαι. Αν πρέπει να μετρήσεις τις θερμίδες σου για να νιώθεις ασφαλής, τώρα είναι η ώρα. 

    Μην ξεχνάς καθόλου ότι πρωταρχικό σου μέλημα αυτές τις μέρες είναι να είσαι και να παραμείνεις υγιής. Σε δεύτερο χρόνο, μείνε fit και μη νιώθεις ότι μένεις έξω από το παιχνίδι, απλά και μόνο επειδή το γυμναστήριό σου έκλεισε.

     

    Η ψυχολογία σου και το σώμα σου θα σε ευγνωμονούν αν τηρήσεις ένα fitness πρωτόκολλο καθημερινά και δε σε πάρει από κάτω η κατάσταση.

     

     

     

     

    Κωστής Μπακόπουλος
    EQF Certified Personal Trainer

 

 

 

 

Manly Today|
Tags: , , , , , , , , , , , , , , , ,

2 Comments

  1. Pingback: Καραντίνα-Μετάφραση – Manly Today

  2. Pingback: Λίγο ακόμα έμεινε – Πόσο μας νοιάζει; – Manly Today

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *