10 πράγματα που θα σε μάθει το γυμναστήριο (New year’s edition)

Το άρθρο μπορείς να το βρεις σε ηχητική μορφή (podcast) και να το ακούσεις ΕΔΩ.

 

 

Τώρα που μπαίνει η νέα χρονιά, είναι της μόδας να βάζει ο κόσμος και νέους στόχους. Στόχους που, δυστυχώς τους θέτει απλώς επειδή μπαίνει η νέα χρονιά και όχι πάντα επειδή θέλει πραγματικά να τους πραγματοποιήσει. Αυτό το φαινόμενο το συναντάμε πολύ συχνά και στο πεδίο του fitness. Παρακάτω δε θα σου προτείνω τους στόχους που μπορείς να θέσεις σχετικά με το γυμναστήριο και τη βελτίωση του εαυτού σου, αλλά θα σου πω επιγραμματικά τι θα σου προσφέρει το γυμναστήριο αν αποφασίσεις να μπεις εσύ ο ίδιος ή η ίδια στην κουλτούρα και τη φιλοσοφία του. 

 

Η ενασχόλησή σου λοιπόν με το γυμναστήριο θα σε διδάξει:

  1. Να δουλεύεις αθόρυβα. Κάνεις τη δουλειά, αφιερώνεις χρόνο και κόπο και περιμένεις τα αποτελέσματα που αναπόφευκτα θα έρθουν.
  2. Άρα, μαθαίνεις να έχεις και υπομονή. Σπουδαία αρετή.
  3. Να δουλεύεις για τον εαυτό σου. Εσύ έχεις όλα τα εργαλεία (θέληση, χρόνο, αφοσίωση κλπ), εσύ τα χρησιμοποιείς πάνω σου, εσύ θα απολαύσεις και τα αποτελέσματα.
  4. Να βάζεις στόχους. Με τον καιρό δε θα σου φτάνει απλά να ασχολείσαι με το σώμα σου, αλλά θα θέλεις να πετύχεις συνεχώς το κάτι παραπάνω. Άρα οι στόχοι είναι αυτοί που θα σε πάνε παρακάτω.
  5. Τα όριά σου. Θα παίξεις με τον εαυτό σου και τα όριά του, θα δεις μέχρι πού μπορείς να φτάσεις, θα αντιληφθείς ότι πολλές φορές παίρνει κι άλλο, θα κάνεις μεγάλες και μικρότερες νίκες αλλά και ήττες που θα σου μάθουν με τη σειρά τους πολλά.
  6. Να είσαι ευέλικτος. Να γυμνάζεσαι με διάφορους τρόπους, σε διάφορα μηχανήματα και με ό,τι βρίσκεις ελεύθερο εκείνη τη στιγμή στο γυμναστήριο. Τα όργανα και οι αλτήρες είναι απλά τα μέσα για να πετύχεις αυτό που θέλεις. Δεν πρέπει να κολλάς στο τι θα χρησιμοποιήσεις μέσα σε ένα γεμάτο gym, αλλά να μη χάνεις το στόχο σου.
  7. Την ανατομία του σώματός σου. Μόνο αν ασχοληθείς με τους μυς σου θα μάθεις καλά πώς λέγονται, πού βρίσκονται στο σώμα σου, με ποια δουλειά είναι επιφορτισμένος ο κάθε μυς κλπ. Μη μου πεις ότι δε σε ενδιαφέρει…
  8. Αντίστοιχα και τις κινήσεις του κάθε μυ. Ποιες κινήσεις εκτελεί, πώς δυναμώνει ή και, για αισθητικούς λόγους, πώς μεγαλώνει κάθε μυς. Αυτό δεν είναι απλό, είναι μία πολύ ενδιαφέρουσα γνώση που θα σε προστατεύσει από τραυματισμούς και θα σε βοηθήσει ακόμη και στην καθημερινότητα. Όταν πας, για παράδειγμα, να σηκώσεις κάτι βαρύ από το πάτωμα, θα είσαι πολύ πιο σωστός και σίγουρος για τον τρόπο που θα το κάνεις.
  9. Το ΓΙΑΤΙ. Γιατί κάνεις αυτή την άσκηση, για ποιο λόγο δεν κάνεις την άλλη, γιατί χρειάζεται να δυναμώσεις τον τάδε μυ, για ποιο λόγο κάνεις αυτό που κάνεις. Αυτό το ΓΙΑΤΙ, προσωπικά με έχει βοηθήσει πολύ και εκτός γυμναστηρίου. Είναι σπουδαίο να ξέρουμε ΓΙΑ ΠΟΙΟ ΛΟΓΟ κάνουμε κάτι, από τα απλά μέχρι τα πιο σύνθετα.
  10. Την ευγενή άμιλλα. Δυστυχώς ή ευτυχώς το γυμναστήριο είναι μια κοινωνία. Κάποιοι συγκρίνονται με άλλους, κάποιοι βοηθιούνται, κάποιοι απλά συνυπάρχουν. Θα κοινωνικοποιηθείς, ακόμη κι αν δεν πας γι’αυτό το λόγο και θα γίνεις αυτόματα συναθλητής με πολλούς ανθρώπους εκεί μέσα. Θα μάθεις να είσαι καλός συναθλητής για να περιστοιχίζεσαι και από καλούς συναθλητές…

 

Καλή δύναμη, καλή χρονιά και καλές προπονήσεις!

 

Κωστής Μπακόπουλος
EQF Certified Personal Trainer

 

Manly Today|
Tags: , , , , , , , , , , , , , ,

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *