Γιατί δεν κάνω crossfit

Εδώ και μερικά χρόνια το crossfit ανήκει στις μεθόδους εκγύμνασης που προτιμά ο Έλληνας, χωρίς όμως να εξετάσει τα οφέλη και τα ελαττώματά του, χωρίς να εμβαθύνει λίγο παραπάνω στην επίδραση που έχει στο σώμα και χωρίς να γνωρίζει βασικές αρχές του bodybuilding που είναι ουσιαστικά, ο γεννήτορας κάθε είδους εκγύμνασης με βάρη. Εδώ ας σημειώσουμε ότι με τον όρο bodybuilding εννοούμε την μελετημένη και συγκεκριμένη εκγύμναση και ανάπτυξη μυών, δεν εννοούμε τη χρήση αναβολικών ή τη μετακίνηση βάρους όπως στο powerlifting ή στην άρση βαρών.

 

Το crossfit προτιμάται από εκείνους που δεν έχουν τη διάθεση να ασχοληθούν ουσιαστικά με το σώμα τους, να μάθουν τους μύες του και να εμβαθύνουν σε αυτή τη γνώση, από εκείνους που “βαριούνται τα μηχανήματα του γυμναστηρίου επειδή είναι μονότονα” και εκείνους που νομίζουν ότι κάνοντας crossfit θα κάνουν την τέλεια γυμναστική αφού ολόκληρο το σώμα εμπλέκεται στην προσπάθεια. Τέλος, μία ακόμη κατηγορία ανθρώπων που ασχολείται με το crossfit είναι εκείνοι οι απειθάρχητοι που δε μπορούν να υποβάλλουν τον εαυτό τους σε έντονη προπόνηση εντός γυμναστηρίου αν δεν έχουν κάποιον δυνάστη (και δε μιλώ για trainer) από πάνω τους να τους πιέζει και να μην υπολογίζει τις ανάγκες του σώματος και τα όριά του. Δυστυχώς μόνο εμείς αντιλαμβανόμαστε πότε το σώμα μας είναι κοντά στην κόπωση ή στον τραυματισμό, αλλά αν αποφασίσουμε να αφεθούμε στον “ειδήμονα” προπονητή crossfit χωρίς να έχουμε άποψη πάνω στο ίδιο μας το σώμα και την προπόνησή μας, έχουμε σιγουρο τον τραυματισμό, την υπερκόπωση ή τη λιποθυμία στην καλύτερη περίπτωση.

 

Ας δούμε επιγραμματικά λοιπόν μερικούς λόγους για να μην κάνεις crossfit:

Τραυματισμοί: Οι ασκήσεις δεν εκτελούνται σωστά, όπως θα έπρεπε για να γυμναστούν οι μύες. Εκτελούνται εκρηκτικά και βιαστικά, με μοναδικό σκοπό να ολοκληρωθούν σε συγκεκριμένο χρόνο. Λανθασμένες έλξεις στο μονόζυγο, λανθασμένες κωπηλατικές ασκήσεις, λανθασμένες πιέσεις ώμων, λανθασμένο αρασέ, ζετέ, άρσεις θανάτου και πάει λέγοντας. Ο τραυματισμός καραδοκεί σε κάθε επανάληψη και μάλιστα με μεγάλες πιθανότητες να επέλθει. Η μέση είναι παντού εκτεθειμένη, οι ώμοι καταπονούνται και οι αρθρώσεις είναι στη λαιμητόμο του χρόνου. Οι μύες απλά στρεσάρονται πολύ χωρίς να γυμνάζονται άρτια. Πολλές φορές οι τραυματισμοί που σου αφήνει το crossfit δεν επουλώνονται ποτέ. Φυσικά είναι πιθανό να τραυματιστείς με κάθε είδους γυμναστική, αλλά στο crossfit είναι σα να το προκαλείς να συμβεί.

Αισθητική: Σίγουρα με το crossfit χάνεις κιλά, ειδικά αν προσέχεις τη διατροφή σου, καθώς είναι έντονη άσκηση όλου του σώματος. Δεν έχει όμως ως σκοπό τη βελτίωση του σώματος ή την άυξηση της πραγματικής δύναμης ή μυϊκότητας του γυμναζομένου. Ο μοναδικός σκοπός είναι να προλάβεις να κάνεις λίγο από όλες τις ασκήσεις κυκλικά και να τερματίσεις, σηκώνοντας πολλά κιλά με λάθος τρόπο ή κάνοντας πολλές επαναλήψεις με λάθος τρόπο. Δε χτίζεις λοιπόν, αλλά γκρεμίζεις. Στην καλύτερη περίπτωση το σώμα σου απλά δε χαλάει, ενώ μπορεί να χάσεις και λίγο λίπος, αλλά και μπόλικη μυϊκή μάζα.

Απροσδιόριστη άσκηση: Δεν είναι ούτε βάρη ούτε αερόβια, είναι μια μίξη. Αυτό δεν είναι κακό, αλλά μπορεί να επιτευχθεί εντός γυμναστηρίου αρτιότερα. Το να κάνεις γυμναστική με βάρη, bodybuilding ή όπως αλλιώς θέλεις πες το, δεν είναι κάτι περιοριστικό ή κάτι που δε σου επιτρέπει να αυτοσχεδιάσεις. Ο θεμελιώδης τρόπος εκγύμνασης, σύσφιξης, απώλειας λίπους, ακόμα και καρδιαγγειακής άσκησης (cardio) είναι ή μπορούν να γίνουν τα βάρη. Αν για παράδειγμα αποφασίσεις να κάνεις μια έντονη προπόνηση με τους καρδιακούς παλμούς σου να είναι στα ύψη χρησιμοποιώντας βάρη και αντιστάσεις, τότε κάνεις cardio, είσαι πολύ κοντά στη φιλοσοφία του crossfit, με τη μόνη διαφορά ότι την προσεγγίζεις με σωστότερο τρόπο. Με ένα ζευγάρι αλτήρες και μία τροχαλία μπορείς να κάνεις θαύματα, αρκεί να εκτελείς σωστά και αυστηρά τις ασκήσεις και να τηρείς τους χρόνους που έχεις θέσει ανάλογα με το σκοπό που θέλεις να επιτύχεις (καύση λίπους, μυϊκή υπερτροφία, μυϊκη συντήρηση κλπ).

 

Τέλος, ο μόνος λόγος που μπορώ να σεβαστώ την επιλογή κάποιου να κάνει crossfit είναι ο αγωνιστικός.

Με τον όρο αυτό εννοούμε τη σχεδόν επαγγελματική ενασχόληση με το crossfit, τη δυνατότητα δηλ. να συμμετέχει κάποιος σε αγώνες, να μπει στη φιλοσοφία του πρωταθλητισμού, προσπαθώντας να πετύχει κάτι σε ανταγωνιστικό επίπεδο. Στο bodybuilding για παράδειγμα, είναι πολύ δύσκολο να ανέβεις στη σκηνή αν δεν έχεις υπάρξει στρατιώτης κυρίως με τη διατροφή σου. Επίσης είναι πολύ θεμιτό να κάνει κάποιος αισθητικό bodybuilding για τον εαυτό του και όχι για να φορέσει ένα μαγιό και να ποζάρει ηδυπαθώς μπροστά σε κριτές και κοινό. Το να συμμετέχεις όμως σε αγώνες crossfit, είναι πιο προσιτό, αν δουλέψεις αρκετά, πάντα βέβαια στις λάθος βάσεις του, τότε ίσως καταφέρεις να διακριθείς σε τέτοιους αγώνες. Είναι μία πρόκληση και αυτό μπορώ να το καταλάβω απόλυτα κι ας μη συμφωνώ με τον τρόπο.

Το να κάνεις crossfit για τον εαυτό σου, φαντάζει ακατανόητο. Δεν είναι πολεμική τέχνη, δε σε μαθαίνει κάτι, δεν προσφέρει τα αποτελέσματα του στίβου ή του bodybuilding στο σώμα σου, ενώ αντίθετα όπως γράφτηκε παραπάνω, καταπονεί το σώμα σε σημείο εξάντλησης χωρίς σαφές αντίκρυσμα.

 

 

 

 

 

 

THE TRUTH:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Manly Today|
Tags: , , , , , , , , ,

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *