Bulletproof coffee – Τι είναι, πώς να τον φτιάξεις και για ποιο λόγο

Το άρθρο μπορείς να το βρεις σε ηχητική μορφή (podcast) και να το ακούσεις ΕΔΩ.

O Bulletproof Coffee δεν είναι άλλος από ζεστό καφέ Espresso, στον οποίο έχουμε προσθέσει βούτυρο. Στο εξωτερικό συνηθίζεται να προσθέτουν ζωικό ή φυτικό βούτυρο και λάδι καρύδας. Υπάρχει όμως και η εκδοχή του να προσθέσεις μόνο λάδι καρύδας, την οποία και ακολουθώ εδώ και πολύ καιρό όταν θέλω ο καφές μου να γίνει πιο δυνατός, γευστικός και κρεμώδης.

 

Πώς γίνεται:

 

Σε έναν διπλό espresso ή espresso lungo (όπως σου αρέσει), χωρίς να βάλεις ζάχαρη ή κάτι άλλο, όπως είναι ζεστός, ρίχνεις μέσα μία κουταλιά (5-10 γραμμάρια) λάδι καρύδας. Το χειμώνα από το κρύο, το λάδι αυτό γίνεται συμπαγές και είναι σα βούτυρο, μη σε τρομάξει η υφή του, είναι ακριβώς το ίδιο, απλά πρόσεχε την ποσότητα καθώς μπορεί χωρίς να το καταλάβεις να βάλεις πολύ παραπάνω.

 

Ανακατεύεις καλά για μισό με ένα λεπτό και είσαι έτοιμος! Ο καφές σου είναι κρεμώδης και η γεύση του εξωτική.

 

Τι προσφέρει:

 

Γεύση
– Το λάδι καρύδας αυξάνει την ένταση της καφεΐνης και κάνει το ρόφημα να σου δίνει περισσότερη ενέργεια, χωρίς να δρα αρνητικά αυτό. Πολύς κόσμος χρησιμοποιεί το ρόφημα και ως pre workout, αφού ενδείκνυται.
Αύξηση μεταβολισμού. Έρευνες έχουν δείξει ότι τα τριγλυκερίδια μεσαίας αλυσίδας (MCT’s), όπως το λάδι καρύδας βοηθούν τον μεταβολισμό μας και λειτουργούν ως εναλλακτικό καύσιμο, άρα:
Βελτιώνουν την αθλητική απόδοση, ειδικά δε σε συνδυασμό με την καφεΐνη που από μόνη της παιζει τον ίδιο ρόλο.  Κατά τη διάρκεια λοιπόν της άσκησης λειτουργούν ως εναλλακτική πηγή ενέργειας για το σώμα μας, διατηρώντας το μυϊκό γλυκογόνο, βοηθώντας το σώμα μας να αντέχει περισσότερο, αφού εξοικονομεί γλυκογόνο, με αποτέλεσμα να αυξάνεται η αθλητική απόδοσή μας.
– Τέλος, ο Bulletproof coffee μπορεί να είναι χρήσιμος σε όσους κάνουν μία κετογoνική διατροφή, δεδομένου ότι δεν καταναλώνουν υδατάνθρακες που θα τους παρέχουν την απαιτούμενη ενέργεια για τις αθλητικές τους δραστηριότητες. Τα λιπαρά από το λάδι καρύδας σε συνδυασμό με την καφεΐνη, θα τους δώσει την ενέργεια που χρειάζονται για να ολοκληρώσουν τις προπονήσεις τους και να πετύχουν τους αθλητικούς στόχους τους.

 

Τι να προσέξεις:

 

Όπως με όλα τα πράγματα στη ζωή και στη διατροφή, έτσι κι εδώ, καλό θα είναι να προσέξεις την κατάχρηση. 5-10 γραμμάρια από λάδι καρύδας μέσα στον καφέ σου είναι υπεραρκετά, μάλιστα μπορείς αν πίνεις δύο καφέδες, να τα μοιράσεις σε δύο δόσεις. 20-30 γραμμάρια θα συνιστούσα σε όσους ακολουθούν μία διατροφή χαμηλή σε υδατάνθρακες, αφού έχουν μεγαλύτερες ενεργειακές ανάγκες. Σε κάθε περίπτωση μην ξεχνάς ότι προσθέτεις θερμίδες στον καφέ σου και λιπαρά στα macros σου, άρα αν δε χάσεις τον έλεγχο και δε σε συνεπάρει η γεύση και η υπέροχη υφή του bulletproof coffee, θα είσαι μια χαρά.

 
Καλή απόλαυση και καλές προπονήσεις!

 

 

Κωστής Μπακόπουλος
EQF Certified Personal Trainer

 

 

 

Manly Today|
Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *