Λίγο ακόμα έμεινε – Πόσο μας νοιάζει;

Το άρθρο υπάρχει ηχογραφημένο σε μορφή Podcast ΕΔΩ.

Λίγο ακόμα έμεινε λοιπόν για να ανοίξουν τα γυμναστήρια, αφού την ώρα που γράφονται αυτές οι γραμμές, έχει ανακοινωθεί ήδη επίσημα ότι 15/6 είναι η μαγική ημερομηνία της επιστροφής μας. Ο κορωνοϊός βέβαια είναι ακόμη παρών και θα είναι, αλλά δεν είναι αυτό το άρθρο που θα κρίνει αν ορθώς ανοίγουν οι επιχειρήσεις που συγκεντρώνουν πολύ κόσμο ή όχι.

Μετά από 3 μήνες προπόνησης στο σπίτι και στο γκαράζ λοιπόν, αναρωτιέμαι πλέον αν με νοιάζει τόσο που ανοίγει το γυμναστήριο και αναρωτιέμαι επειδή η καραντίνα με δίδαξε πολλά. Το ευτυχές δεδομένο ήταν ότι είχα ήδη στην κατοχή μου λάστιχα αντίστασης όλων των επιπέδων αλλά και ιμάντες εκγύμνασης με το βάρος του σώματος, το γνωστό TRX, καθώς τα χρησιμοποιώ κατά κόρον σε personal μαθήματα-προπονήσεις, αλλά και ο ίδιος όταν πάω διακοπές. Επίσης είχα αλτήρες, μία μπάρα και μερικά κιλά στη διάθεσή μου.

Επικουρικά όμως, αυτό που με έσωσε κατά τη διάρκεια του lockdown των γυμναστηρίων ήταν η όρεξη να δημιουργήσω ουσιαστικά ένα γυμναστήριο, μία ποικιλία “σταθμών αντιστάσεων” όπως ονομάζω τις εμπνεύσεις μου. Έτσι, τοποθετούσα παντού τα λάστιχα για να κάνω άπειρες ασκήσεις, άλλαζα γωνίες και ένταση προπόνησης, πειραματιζόμουν συνεχώς με επιτυχία και αποτυχία. Σημασία έχει ότι έμαθα ακόμα περισσότερα από αυτό το ταξίδι στη μοναχική προπόνηση που γινόταν και γίνεται ακόμα με περιοριστικούς όρους.

Κάμψεις βραχιονίων δικεφάλων με λάστιχο μέσα στο σπίτι

Μετά τα λάστιχα και τα ελεύθερα βάρη που είχα στη διάθεσή μου, άρχισε να μου λείπει πολύ μία τροχαλία. Αφού το σκέφτηκα αρκετά, αποφάσισα να φτιάξω μία με απλά υλικά που αντέχουν μεγάλα βάρη. Αυτά τα υλικά τα βρίσκει κανείς εύκολα σε καταστήματα με ήδη ναυτιλίας και εργαλεία, ενώ τη βάση που μπαίνει στο ταβάνι τη βρίσκουμε σε καταστήματα με αθλητικά είδη. Το δύσκολο ήταν να στερεώσω τη βάση στο ταβάνι, πράγμα που με άνεση θα το έκανα και στο σαλόνι μου αν χρειαζόταν, αφού όταν αφαιρείς τα πάντα μετά την προπόνησή σου, το μόνο που μένει στο ταβάνι είναι αυτή η βάση:


Με έναν ιμάντα υψηλής αντοχής λοιπόν, κόστους όχι παραπάνω από 10 ευρώ κι ένα συρματόσχοινο, δημιουργήθηκε μία τροχαλία για κινήσεις από πάνω προς τα κάτω ή και διαγώνια (εκτάσεις τρικεφάλων, κάμψεις δικεφάλων, έλξεις για πλάτη με λίγα κιλά, εκτάσεις οπίσθιας μοίρας ώμου κ.α.).

Η αυτοσχέδια τροχαλία

Με τον καιρό λοιπόν και αναπτύσσοντας αυτή τη δημιουργικότητα επηρεασμένος σαφώς από το prison mode στο οποίο έχει περιέλθει η ψυχολογία της προπόνησής μου, πειραματίστηκα με τα αντικείμενα που έχω στη διάθεσή μου και αντέγραψα με αρκετή επιτυχία ασκήσεις που “μόνο” στο γυμναστήριο εκτελούσαμε ως σήμερα. Δες για παράδειγμα πώς χρησιμοποίησα ως λαβή τον ιμάντα που χρησιμοποιούσα στην τροχαλία για να δημιουργήσω τον αυτοσχέδιο “σταυρό” για να κάνω έλξεις για την πλάτη, τις T-Bar Rows:

T-Bar Rows

Σε κάθε μου έμπνευση σημασία είχε να πετύχω το μοτίβο κίνησης που ήθελα και να βγάλω τη γλώσσα μου με αναίδεια στα fancy μηχανήματα του γυμναστηρίου. Ήθελα να στήσω ένα πλήρες γυμναστήριο με όσα μέσα είχα και το κατάφερα με λίγα έξοδα και πολλή όρεξη.

Προσοχή όμως! Η ασφάλεια είναι το πιο σημαντικό στοιχείο σε ό,τι φτιάξεις και εμπνευστείς. Πρώτα θα πρέπει να έχεις ελέγξει ότι τα υλικά αλλά και η ιδέα σου είναι σε θέση να σου παρέχουν την απόλυτη ασφάλεια στην εκτέλεση της άσκησης και να είσαι βέβαιος ότι η κατασκευή σου θα είναι ανθεκτική και δε θα σε τραυματίσει.


Καταλήγοντας:

Αυτό που με εκνεύριζε πολλές φορές είναι ακριβώς το ίδιο που με ανέβαζε και μου έφτιαχνε την ψυχολογία στην προπόνηση. Ο πειραματισμός. Είναι πολύ ικανοποιητικό να βλέπεις ότι κάτι που εμπνέεσαι δουλεύει και μπορείς να το εντάξεις στο οπλοστάσιό σου για να κερδίζεις την καθημερινή μάχη του fitness. Είναι όμως και απογοητευτικό να προσπαθείς να περάσεις ένα λάστιχο στα πιο απίθανα σημεία ή να προσπαθείς να συνδυάσεις λάστιχα κι ελεύθερα βάρη με διάφορες πατέντες και τεχνάσματα για να εξυπηρετήσεις έναν συγκεκριμένο σκοπό που έχεις βάλει στο μυαλό σου και να βλέπεις ότι δεν…

Σημασία πάντως έχει η προσπάθεια και το ταξίδι στη φαντασία σου σε ό,τι αφορά τις ασκήσεις. Να θυμάσαι ότι τα μοτίβα κίνησης των μυϊκών ομάδων μας είναι πολλά μεν, συγκεκριμένα δε, άρα μπορείς να δημιουργήσεις τις συνθήκες για να δουλέψεις πάνω σε αυτά, όπως ακριβώς δηλ. εμπνεύστηκαν τα μηχανήματα του γυμναστηρίου οι πρώτοι τους δημιουργοί. Μόνο που για σένα είναι πιο εύκολο, αφού έχεις αρκετά σημεία αναφοράς και μηχανήματα από τα οποία μπορείς να εμπνευστείς.

Καλή δύναμη λοιπόν, λίγο μας έμεινε για να τα πούμε και πάλι στα γυμναστήρια. Ή και όχι όλοι…

Κάποιοι ίσως συνεχίσουμε να απολαμβάνουμε αρκετές φορές την εβδομάδα τους μικρούς γυμναστηριακούς ατομικούς παραδείσους μας.

 

 

 

 

Κωστής Μπακόπουλος
EQF Certified Personal Trainer

 

 

 

 

Manly Today|
Tags: , , , , , , , , , , , , , , ,

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *